Campagne Scholen op de kaart

Uit bezoekersonderzoek in 2016 bleek dat Scholen op de kaart nog veel te winnen heeft als het gaat om naamsbekendheid onder oriënterende ouders. Ook vanuit de leden van de VO-raad kregen we het verzoek de website Scholenopdekaart.nl wat meer te promoten. Nu is het dan zover. Per januari 2017 gaat een campagne van start om Scholen op de kaart onder de aandacht te brengen bij oriënterende ouders en het aantal websitebezoekers te verhogen.

Campagne inhoud en media-inzet

De boodschap richting ouders is dat Scholen op de kaart handvatten biedt bij de oriëntatie op een middelbare school. Verschillende personen (docenten, leerlingen en ouders) vertellen in de campagne wat zij belangrijk vinden bij de keuze van een school. Dat is immers voor iedereen anders. Hiermee zetten we ouders aan het denken over de diverse informatie die over scholen te vinden is en verleiden we hen de website te bezoeken. Gedurende de schoolkeuzeperiode zal Scholen op de kaart vooral online gepromoot worden. Dit in de vorm van een Facebookcampagne, banners op relevante websites en Adwords (zoekmachineadvertenties).